Zadanie 1

Objętość V ostrosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi 100cm3, a krawędź jego podstawy a=5cm. Oblicz wyskość h tego ostrosłupa.

Zadanie 2

Powierzchnia boczna walca po rozcięciu na płaszczyźnie jest prostokątem o wymiarach 6<pi>cm i 4cm. Oblicz promien r podstawy i wysokość h tego walca.


Dzieki z góry i pozdrawiam :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T23:27:30+01:00
1.
v=100 cm3
a=5 cm
V=1/3 Pp*h
Pp=5*5=25
100=1/3*25*h
300=25h
h=12 cm
2.
6<pi>=l
l=2<pi>r
6<pi>=2<pi>r
r=3
Pb=2<pi>rh
6<pi>*4=24<pi>
24<pi>=2<pi>3*h
24<pi>=6<pi>h
h=4
2010-03-06T23:37:53+01:00
1.
v=100 cm3
a=5 cm
V=1/3 Pp*h
Pp=5*5=25
100=1/3*25*h
300=25h
h=12 cm
2.
6<pi>=l
l=2<pi>r
6<pi>=2<pi>r
r=3
Pb=2<pi>rh
6<pi>*4=24<pi>
24<pi>=2<pi>3*h
24<pi>=6<pi>h
h=4