Witajcie kochani.Mam wielką prośbe.Może ktos napisze mi co po kolei jest na mszy świętej .Chodzi mi o to żeby napisac najważniejsze momenty ,czyli -kiedy psalm,kiedy czytanie ewangeli ,kiedy drugie czytanie itd.Pomóżcie ,bo sama nie moge tego ogarnąć.Pozdrawiam....

3

Odpowiedzi

2010-03-07T07:28:47+01:00
Obrzędy wstępne

- Wejście
- Pozdrowienie ołtarza i zgromadzonego ludu
- Akt pokuty
- Panie, zmiłuj się nad nami
- Chwała na wysokości Bogu
- Kolekta
Liturgia słowa

- I czytanie
- Psalm responsoryjny
- II czytanie
- (Sekwencja)
- Aklamacja przed Ewangelią
- Ewangelia
- Homilia
- Wyznanie wiary
- Modlitwa powszechna
Liturgia eucharystyczna

- Przygotowanie darów
- Procesja z darami
- Obmycie rąk
- Wezwanie do modlitwy i modlitwa nad darami
- Modlitwa eucharystyczna
- Dialog przed prefacją
- Prefacja
- Aklamacja Święty
- Wspomnienie tajemnicy dnia
- Epikleza
- Opowiadanie o ustanowieniu i konsekracja
- Aklamacja po przeistoczeniu
- Złożenie ofiary
- Modlitwy wstawiennicze
- Doksologia końcowa
Obrzędy Komunii

- Modlitwa Pańska
- Obrzęd pokoju
- Baranku Boży
- Komunia Święta
- Modlitwa po Komunii
Obrzędy zakończenia

- Pozdrowienie i błogosławieństwo kapłańskie
- Rozesłanie
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T08:14:35+01:00
1)obrzędy wstępne
2) Liturgia słowa:
-czytanie
-psalm-Alleluja
-Ewangelia
-Homilia(kazanie)
-Credo(wierzę)
-wyznanie wiary
-modlitwa powszechna
3) obrzędy eucharystyczne
4) Liturgia eucharystyczna
-przygotowanie darów
-przeistoczenie
-Komunia święta
2010-03-07T10:16:04+01:00
Śpiew na wejście
Pozdrowienie ołtarza
Znak krzyża
Pozdrowienie ludu
Akt pokuty
Kyrie (Panie zmiłuj się nad nami)
w niedziele (poza Wielkim Postem i Adwentem) oraz w święta Gloria (Chwała na wysokości Bogu)
Kolekta
Pierwsze czytanie
Psalm responsoryjny
Drugie czytanie
ew. sekwencja
Aklamacja i Werset przed Ewangelią
Czytanie Ewangelii
Homilia
Credo
Modlitwa powszechna
Okadzenie darów (stosowane zwykle w czasie uroczystości)
Lavabo (obmycie rąk)
Modlitwa nad darami
Modlitwa eucharystyczna
Dialog przed prefacją
Prefacja
Sanctus (Święty, święty)
Wspomnienie tajemnicy dnia (w niedziele i niektóre święta i uroczystości )
Epikleza
Konsekracja
Aklamacja po przeistoczeniu
Anamneza
Modlitwa ofiarnicza
Epikleza komunijna
Modlitwy wstawiennicze za Kościół, za żyjących i zmarłych
Doksologia końcowa
Obrzędy komunijne
Wezwania do Modlitwy Pańskiej
Ojcze Nasz
Embolizm
Znak pokoju
śpiew Agnus Dei (Baranku Boży), podczas którego odbywa się łamanie chleba i obrzęd zmieszania postaci eucharystycznych
Komunia święta
Dziękczynienie po Komunii
Modlitwa po Komunii
1 5 1