1.Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci,razem 123 os.Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów,okazało się ,że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych.Zapisz układ równań i oblicz ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T08:06:26+01:00
D+m = 123
3(d-1)= m-2

d+m=123
3d-3=m-2

d+m=123
3d-m = -2+3

d+m=123
3d -m = 1
Dodajemy stronami /\ i mamy:
d+3d=123+1
4d=124
d=31

d+m=123
31+m=123
m=123-31
m=92
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T08:10:33+01:00
(123-3):4=120:4=30-liczba dorosłych
120-30=90-liczba dzieci