6. W stawie pana Ludwika pływają grube ryby, a także płotki i leszcze. Grube ryby stanowią 5 % wszystkich ryb, a płotki - 80 % pozostałych. Leszczy w tym stawie jest 38. Ile grubych ryb pływa w tym stawie?

7. Hurtownik kupił 2 tony bananów. 4/5 bananów sprzedał z zyskiem 12 % a resztę sprzedał z zyskiem 5%. Na całej transakcji zarobił 424 zł . Ile zapłacił za wszystkie banany?

9. Gazda Stach do swojego stada liczącego 28 owiec i 2 barany dokupił nowe stado, w którym było 15% baranów. W połączonym stadzie barany stanowiły 10%. Jak liczne stado dokupił Stach? Ile baranów ma teraz w stadzie?

11. a) Z 30 kg solanki 2% odparowano wodę i otrzymano solankę 3%. Ile wody odparowano?
b) Z solanki 5% odparowano 10kg wody i otrzymano solankę 6%. Ile solanki było na pozcątku?

Pomóżcie!!
DAJE NAJJ :)))

2

Odpowiedzi

2010-03-07T08:48:16+01:00
6,
x - ilość ryb w stawie
5%x - grube ryby
80%*95%x - płotki
38 - leszcze
x+5%x+80%*95%x+38=x
Rozwiazaniem równania jest liczba x=200
Zatem wszystkich ryb było 200, a grubych ryb 5% z 200= 10

7.
x-cena 1 kg bananów
4/5 z 2 ton, to 1600kg
Pozostałe, to 400kg
Zysk:
1600*12%x+400*5%x=424
Rozwiązując równanie otrzymujemy
x=2
Ponieważ kupił 2t bananów, to znaczy, ze zapłacił za nie
2000*2=4000zł

9.
Gazda Stach dokupił stado liczące 20 zwierząt i obecnie ma 5
baranów:)

11,
Soli jest 2% * 30 = 0,6kg, a więc: 0,6 kg/(30-x )kg =3 %
x to ilość odparowanej wody.

23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T08:50:41+01:00
Zad 6)
Dane:
5% -grube ryby
100%-5%=95% - płotki i leszcze
leszczy jest 38
80% pozostałych ryby(płotki)
czyli 80% z tych 95% wszystkich ryb
czyli 38 leszczy to 20% pozostałych ryb,
Szukane:
Ile grubych ryb pływa w tym stawie?
Rozwiązanie:
38=20
x=100%
x=190 tyle jest pozostałych ryb czyli
38 leszczy i 152 płotki
190 to 95% wszystkich ryb,
grubych jest 5% więc
190=95%
x=5%
x=10
Odp. Grubych ryb w tym stawie pływa 10.
Zad 7)
Szukane:
Ile zapłacił za wszystkie banany?
Rozwiązanie:
2 tony = 100 %
4/5 = 1600
2000 - 1600 = 400
100 - 12% = 88%
88% - 5 % - 83 %
100 - 88% = 12%
12 x 5 = 60
424 - 50 =374 zł
424 - 374 = 50 zł
ODP. Za wszystkie banany zapłacił 50zl
Zad 9)
Dane:
x - nowe stado,
2 + 28 sztuk - stare stado,
15% * x - baranów odkupiono,
10% * ( 2 + 28 +X ) - baranów starych i nowych
Szukane:
le baranów ma teraz w stadzie?
Rozwiązanie:
2 + 15% * X = 10% * (30+X) 2 + 15% * X = 3 + 10% * X 15% * X - 10% * X =
3 - 25% * X = 3 - 2 X = 1 / 5% = 100 / 5 X = 20 sztuk dokupił
10% * (2 + 28 + 20) = 50 / 10 = 5 baranów razem
Spr. 5-2 =3 - barany
3 / 20 = 15 / 100 = 15%

28 2 28