Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T09:14:58+01:00
Pan Jezus każe Abrahamowi opuścić rodzinę i dom i wybrać się do kraju, który mu ukaże Pan Bóg.

Bóg obiecuje Abrahamowi, że:
-podaruje mu nowy kraj,
-podaruje mu nowy naród,
-pobłogosławi Abrahama, a on pobłogosławi innych ludzi,
-kto Abrahamowi będzie źle życzył, to ja będę mu źle życzył.

Główna myśl tekstu:
,,Wyjdź z twojej ziemi rodzinnej i z domu twego ojca do kraju, który ci ukażę. Uczynię bowiem z ciebie wielki naród, będę ci błogosławił i twoje imię rozsławię:staniesz się błogosławieństwem. Będę błogosławił tym, którzy ciebie błogosławić będą, a tym, którzy będą tobie złorzeczyli, i ja będę złorzeczył. Przez ciebie będą otrzymywały błogosławieństwo ludy całej ziemi.

Bohater tekstu zaufał Bogu i zrobił to co Bóg mu kazał, czyli opuścił dom i wybrał się do nowego kraju i tam głosił miłosierdzie boże.
5 4 5
2010-03-07T13:44:46+01:00
Co obiecuje bóg :
- uczynię z Ciebie wielki naród
- będę Ci błogosławił
-imię twoje rozsławię
-staniesz się błogosławieństwem
-będę błogosławił tym którzy Ciebie błogosławić będą
- będę złorzeczył tym którzy tobie będą złorzeczyli

Abraham okazywał Bogu całkowite posłuszeństwo .
2 2 2