Zając biega z prędkościa 18m/s a zółw porusza się z prędkościa o,1m/s. Żółw i zając wystartowali w wyscigu na dystansie 1 km. Zając zlekcewazył rywala i zaraz po starcie położył się na trawie i zasnął, podczas gdy żółw wytrwale maszerował do mety. Gdy zając się obudzil był tak bliski celu że zając nie zdołał go dogonć przed metą. Jak długo(co najmniejspał zając?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T09:20:31+01:00
Dane:
1km-1000m-10000s-czas wędrówki żółwia
1km-1000m-55,5s-czas wędrówki zająca
Szukane:
Jak długo(co najmniej spał zając?
Rozwiązanie:
v=s/t
18m/s=1000m/t /*t
18m/s*t=1000m /:18m/s
t=1000m/18m/s
t=55,5s
10000-55,5=9944,5=9945s
v=s/t
0,1m/s=s/9945
s=0,1*9945=994,5m
9945s=165min45s=2h45min45s.
Odp:Zając spał 2 godziny 45 minut 45 sekund.
13 4 13
2010-03-07T09:21:48+01:00
Zając spał około 16 minut...albo jak wolisz 960 sekund
14 1 14