Dwaj bracia chodzą do tej samej szkoły. Starszy przebywa droge do szkoły o 10 minut szybciej, niż mlodszy. Młodszy wychdzi z domu 5 minut wcześniej niż jego starszy brat. Gdzie starszy brat dogoni młodszego?
a) nie dogoni, b) w 1/4 drogi, c) w połowie drogi, d) w 3/4 drogi,
e) na progu szkoły
Musza być obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-07T09:36:18+01:00
Wydaje mi się że to bedzie odpowiedz d)






pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:05:20+01:00
Np
Straszy 5min przebywa całą drogę
Młodszy w takim razie 15min

15-5(bo tyle minut wcześniej wychodzi)=10

Straszy 5min dojdzie do szkoły
Młodszy 10min dojdzie do szkoły

Czyli c)

Straszy 10min przebywa całą drogę
Młodszy w takim razie 20min

20-5(bo tyle minut wcześniej wychodzi)=15

Straszy 10min dojdzie do szkoły
Młodszy 15min dojdzie do szkoły

Czyli 2/3 (nawet nie ma takiej odpowiedzi)
Wszystko zależy od tego w ile dojdzie do szkoły młodszy brat.
2 2 2