7 na stronie 39 podręcznik matematyka wokół nas




----------------------------------------------------------------
Serek wiejski o masie 150g zawiera 16,5 białka 3,6 węglowodanów,4,5g tłuszczu.Oblicz procentową zawartość tych składników w serku?



-----------------------------------------------------------------------------

Gorzka czekolada o masie 100g zawiera 5,4 g białka 6,12dag węglowodanów i inne składniki Beztłuszczowe o masie 3,8 g oraz tłuszczu .ile procent tłuszczu jest w tej czekoladzie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:02:38+02:00
O serku;p
16,5:150=0,11% białko
3,6:150=0,024% węglowodany
4,5:150=0,03% tłuszczu



o czekoladzie

5,4+6,12+3,8=15,32g

15,32:100=0,1532%

można też zrobić to na proporcje,ale i tak tez wyszło.
1 1 1
2009-10-21T19:09:10+02:00