Odpowiedzi

2010-03-07T09:59:33+01:00
Układamy proporcję

1g -> 6,02*10²³u
xg -> 20u

x=(40u*1g):(6,02*10²³u)≈6,64*10⁻²³g
2010-03-07T10:00:40+01:00
1 at ca = xg
6,02*10 do 23= 40g

x=40/6,02*10do23=6,6*10 do -23 g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:45:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCa=40u

40g Ca-------6,02*10²³ atomów
xg Ca----------1 atom
x=40/6,02*10²³
x=6,64*10⁻²³g