Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-21T18:56:59+02:00
A) x-cena biletu ulgowego
x+5 - cena biletu normalnego

x+5+2x=41 zł
x+2x=41-5
3x=36 /:3
x=12

b) x-cena wisiorka
y-cena łańcuszka

x+y=105
x-8 + 1,2y = 100 zł

x+y=105
x+1,2y=100+8

x+y=105
x+1,2y=108 /*(-1)

x+y=105
-x-1,2y=-108
Dodaję stronami
y-1,2y=105-108
-0,2y=-3 /:(-0,2)
y=3:(0,2)
y=30:2
y=15
zatem x+y=105, x=105-y, x=105-15=90

x=90
y=15
2009-10-21T18:59:26+02:00
A)
x+7x=41zl
8x;41 zl =5,125 zl w przyplizeniu 5z


b)
100:9,2 =10,869565 w przyblozeniu 10,1

;D