Przygotowując się do wycieczki uczniowie klasy III a zmierzyli na mapie w skali 1:100 000 odległość między dwoma miejscowościami.Wynosiła ona 5 cm.Gdyby uczniowie szli z prędkością 5km/h to pokonaliby tę trasę w ciągu:
A)2 godziny B)40 min C)30 min D) 1 godzina

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:10:57+01:00
D) 1 godzina
1:100 000
1cm->1km
5cm->5km

V=s/t
t=s/v
t=5km/ 5km/h
t=1h
2010-03-07T10:12:36+01:00
5 x 100000 = 500000
500000 cm = 5km
pokonaliby te trase w ciagu 1h
1 1 1
2010-03-07T10:14:30+01:00
1:100000
1cm-100000cm na mapie
1cm to 1000m na mapie
1cm to 1km na mapie

5cm na mapie to 5km w rzeczywistości

V=s/t
t=s/v
t=5km/ 5km/h
t=1h
odp:D
1 1 1