Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:40:52+01:00
Świdrowiec gambijski ma dwóch życicieki muchę tse-tse i człowieka(mogą być zwierzęta np. antylopy). Mucha tse-tse jest wektorem świdrowca gamijskiego czyli przenosi go i zaraża nim drugi organizm (np. człowieka) który staję się drugim życiwielem. U tego też żywiciela pojawia się śpiączka. Tak więc muchy tse-tse przenoszą i zarażają świdrowcem, który wywołuje śpiączkę.
2 5 2
2010-03-07T14:39:59+01:00
Świdrowiec gambijski należy do królestwa protistów. Wywołuje on śpiączkę afrykańską, a przenoszony jest przez muchę tse-tse.
6 3 6