Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:25:04+01:00
1. Jest to ustrój w Polsce gwarantowany przez konstytucję. Pochodzi z greki "rządy ludów". Władzę w państwie demokratycznym stanowi większość, ale są również respektowane prawa mniejszości.
2. Na świecie zaczęła się ona właśnie od starożytnej Grecji, a w Polsce tak naprawdę istnieje ona od roku 1989.
3. Przeszła ciężką drogę, a nie raz i krwawą właśnie w Polsce, jednak teraz często się o tym zapomina, że tak ciężko o nią walczyliśmy.
3 4 3
2010-03-07T10:25:06+01:00
Demokracja - rządy ludu. Źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
Zaczęła się w starożytnej Grecji, gdzie rządzili pełnoprawni obywatele - mężczyźni. Teraz podporą każdej demokracji jest konstytucja, która jest jej gwarancją. Głos mają zarówno mężczyźni jak i kobiety.
2 3 2