Zad1
Marek wyszedł z domu o godzinie 16.20. podróż do kolegi zajęła mu 20 minut , zaś drogę powrotną przebył w ciągu kwadransa . do domu wrócił o godzinie 18.00 . jak długo przebywał u kolegi?
----------------------------------------------------------------------------------------------
zad2
świeczka poliła się 3 godziny i jej długość zmniejszyła się o połowę . ile czasu będzie się palić

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:32:26+01:00
1
18,00-16,20=1,40
1,40-20 min=1godz 20 min
1godz 20 min -15min=1godz 5 min
odpU kolegi był 1 godzinę i 5 minut

2 świeczka bedzie sie palić jeszcze 3 godziny
2010-03-07T10:33:01+01:00
Zad.1
16,20 + 20 min = 16,40 - przybył do kolegi.
18,00 - 15 min = 17, 45 - wyszedł od kolegi.
17,45 - 16,40 = 1 godz. 5 min. - tak długo był u kolegi.

zad.2
Jeżeli w czasie 3 godzin długość świeczki zmniejszyła się o połowę, to świeczka będzie się palić jeszcze 3 godziny, bo zostało jej pół.
2010-03-07T10:33:59+01:00
Zad 1
16:20 + 20 min = 16:40
18:00 - 15 min = 17:45
17:45 - 16:40 = 1:05
odp
u kolegi był 1 godzinę i 5 minut
zad 2
jeżeli przez 3 godziny spaliło się pół świeczki , to cała spali się przez 3 razy 2 = 6 godzin