Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:54:34+01:00
Ppc=2Pp+Pb

Jezeli przekatna podstawy - czyli kwadratu wynosi 2 pierwiastki z 6 to dlugosc krawedzi podstawy jest rowna 6,a wiec pole podstawy jest rowne 6 do kwadratu czyli 36 i to razy 2 czyli 72

majac dana dlugosc krawedzi podtawy i przekatna sciany bocznej mozemy obliczyc z twierdzenia pitagorasa dlugosc krawedzi sciany bocznej:
8²=x²+6²
64=x²+36
x²=64-36
x²=28
x=√28
x=2√7
I podstawiamy do wzoru:
Ppc=2*36+4*2√ 7*6=72+48√7cm²
2010-03-07T10:59:04+01:00
Przekatna kwadratu-a√2,wiec:

a√2=6√2
a=6

rzek sciany bocznej z krawexzia podstawy i wysokoscia graniastosl.tworzy trojk prost,wiec zpitagor.

6²+h²=8²
36+h²=64
h²=28
H=2√7
Pole=2a²+2aH
Pole=2*6²+2*6*2√7=72+48√7=24(3+2√7)