Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:46:30+01:00
Musisz patrzeć na liczbę cząsteczek po jednej i drugiej stronie równania, one musza się zgadzać, np.

H2 + 02 -> H20

widzisz ze po jednej stronie masz dwie czasteczki tlenu a po drugiej tylko jedna, musisz wiec tak uzupelnic ta reakcje aby po jednej i drugiej stronie liczba czasteczek tlenu i wodoru byla rowna

h2 + 02 -> 2h2O

teraz po jednej stronie masz 2 czasteczki wodoru a po drugiej 4, wiec dopisujesz jeszcze jedna dwojke:

2H2 + o2 -> 2h2o

teraz juz masz uzgodniona reakcje, po jednej i drugiej stronie masz 4 czasteczki wodoru i po 2 czasteczki tlenu :)
14 4 14
2010-03-07T12:05:13+01:00
Wyruwnywanie na początku jest trudne,ale sobie poradzisz..podam ci przyklad reakcji z wyrównywaniem..H2+CL2----2 HCl..dobrze wiesz ,ze lewa strona równa sie prawej,wiec tak:NA poczatku masz dwa wodory(H2),patrzysz na koniec i widzisz ,ze tam nic nie jest tylko same(H) ma wiec musisz postawic tam dwójke,zebyto wyruwnac,i to cala reakcja,PAmietaj ,ze po lewej stronie jest(CL2)a po drugiej złączone (HCL) i pamietaj ze tego sie nie rozdziela(Pomyśl,ze to jest jak rodzina,wiec rodzinmy sie nie roździela) Nic z tym nie robisz,zostawiasz to.MAm nadzieje ,ze troche ci przyblizylam wyrownywanie reakcji.pozdrowienia
6 3 6