Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:50:03+01:00
Dane:
r = d/2 = 10 cm = 0,1 m
T = 60s/1200 = 0,05 s
Rozw.:
V = 2πr/T = 2 × 3,14 × 0,1 m / 0,05 s = 12,56 m/s
1 1 1
2010-03-07T12:43:55+01:00
Dane w zadaniu mamy:
r(promień) = d/2 = 10 cm = 0,1 m
T(okres) = 60s/1200 = 0,05 s
Aby rozwiązać to zadanie korzystamy ze wzoru:
ω= 2πr/T = 2 × 3,14 × 0,1 m / 0,05 s = 12,56 m/s

Z jaką prędkością wylatują iskry podczas szlifowania przedmiotów?
Odp. Wylatują z prędkością 12,56 m/s.
1 1 1