Wypisz z wiersza przenośnie i porównania.

"Na zdrowie"

Ślachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Mieśca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
Klinocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie!

Daję naj !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T10:53:54+01:00
Porównania:

Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.

przenośnie:

Tam człowiek prawie
Widzi na jawie

Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Mieśca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.

Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
3 3 3
2010-03-07T10:55:53+01:00
Przenośnia,
szlachetne zdrowie
nikt się nie dowie
jako smakujesz

porównanie
nikt się nie dowie
jako smakujesz
aż się zepsujesz
1 1 1