ZAD.1
Obok strumyka, który płnął z wolna,
rozsiewał zioła Pan Maj. Wysiał 25g
majeranku, 30g tymianku, 25g szałwii,
26g bazylii, 20g mięty oraz 24g estragonu.
Jakiu procent wysianych przez niego ziół
stanowił tymianek?
( PROSZĘ O DZIAŁANIA I O WYNIK )

ZAD.2
A) Zmieszano 2kg grochu z 8kg kapusty. Jaki procent stanowi groch w tej mieszance?
B) Do 3,5kg wody wsypano 0,5kg cukru. Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie?
C) Pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?


PROSZĘ NAPRAWDĘ O ROZWIĄZANIE ZADAŃ NA DZISIAJ BO BARDZO SĄ MI POTRZEBE NAJLEPIEJ DO GODZINY 20.30.
DZIKUJE;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:11:32+02:00
Zad.125+30+25+26+20+24=150g waga mieszanki i to jest 100% a 30g tymianku to x % x=30razy 100:150=20% stanowił tymianek zad.2A 2+8=10kg i to jest 100% a 2kg grochu to x % x=200:10=20% zad.2b] 3,5kg +0,58kg=4kg i to jest 100% a 0,5 to x% i x=50:4=12,5% zad.2c]0,3kg +2,2kg=2,5kg i to jest 100% a 0,3kg to x% x= 30:2,5=12%
2009-10-21T19:16:26+02:00
Zad. 1

25g + 30g + 25g + 26g + 20g + 24g = 150g

150g - 100%
30g - x%

150x=100*30
150x= 3000| /150
x=20%

Zad.2
a) 2kg+8kg=10kg
10kg - 100%
2kg - x%
10x=100*2
10x=200| /10
x=20%

b) 3,5kg + 0,5kg = 4kg
4kg - 100%
0,5kg - x%
4x=100*0,5
4x=50| /4
x=12,5%

c) C%= ms*100%/mr
Dane:
ms=0,3kg
mr= 0,3kg+2,2kg=2,5kg

Szukane:
C%=?

C%=0,3*100%/2,5
C%=30/2,5
C%=12%