Odpowiedzi

2010-03-07T11:08:48+01:00
1.polska, chrześcijańska poezja
njadawniejsza nasza pieśń
pieśń ojców
zagadka zamknięta na 7pieczęci

2.odpowiedz d

3.czas i miejsce powstania, autor, zależnośc od obcych wzorców, nie znaleziono oryginału

4.pieśn ojców czyli odnosząća się do bardzo odległych czasów, początków królestwapolsego

5.początek XIV <najbardziej prawdob>, schyłek XIV , XIIIw

6.autorzy wtedy anonimowi bo pisali dla chwały bozej a nie jak dziś dla własej sławy

7oryginalnośc polega na tym że nie znaleziono utworzu na którym się pieśń wzorowała

8.w pieśni dominuje oryginalność co należy podkreślić

Nie zgłaszać spam bo robie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:59:41+01:00
1. pierwsze słowo polskiej poezji, najdawniejsza polska pieśń, pieśń ojców
2 d
3. czas i miejsce powstania utworu, kto jest autorem, jak daleko w naszą historię sięgają korzenie utworu, czy miała jakiś swój pierwowzór.
4. pieśń ojców, to pieśń przodków, pierwszych naszych władców, tak nazwali ją potomkowie czyli młodsze pokolenia.
5. a)powstała za czasów pierszych władców gdy chrześcijaństwo dopiero zaczynało się w kraju. b) w czasach św. Wojciecha, c) wiek XIII, gdy chrześcijaństwo było już nieco bardziej zakorzeniona w Polsce - ta teza dominuje obecnie
6. Wtedy utwory pisali zazwyczaj ludzie duchowni, nie dbali oni o to by byli znani, dlatego często w ogóle nie podpisywali swoich utworów. Pisali je na chwałę Bożą.
7. Szukano jej pierwowzoru w wielu utworach i dokumentach i nie znaleziono.
8. Gdyż jest to najważniejsza cecha tego utworu - artyzm