Odpowiedzi

2010-03-07T11:08:44+01:00
1. Produkcja próchnicy
2. produkcja leków
3. produkcja kosmetyków
4. magazynowanie wody - zapobieganie powodziom
5. miejsce występowania zwierząt
6. materiał opałowy
7. zasiedlanie nieużytków
8. kąpiele lecznicze tzw. borowina
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:13:56+01:00
A)przygotowują glebę do bardziej wymagających roślin
b)rośliny pionierskie
c)pełni funkcje w zasiedlaniu nieużytków np.:hałd
d)wzbogacają podłoże, umożliwiają stopniowe zagospodarowywanie tych terenów
e)pomagają dobrze funkcjonować lasą
f)przyczyniają się do powstawania specyficznego leśnego mikroklimatu
g)zatrzymując wodę powodują że po długotrwałych, intensywnych opadach nie spływa ona natychmiast do rzek
h)miejsce życia wielu zwierząt
i)produkcja leków i kosmetyków
j)wzbogacają po obumarciu glebę w próchnice
1 5 1