Odpowiedzi

2010-03-07T11:07:42+01:00
Reforma była działaniem, które miało na celu usunięcie symonii, wprowadzenie celibatu księży oraz zlikwidowanie ingerencji władz świeckich w obsadę stanowisk kościelnych. Generalnie celem reformy gregoriańskiej było uwolnienie Kościoła spod władzy świeckiej i jego scentralizowanie wokół papieża. Wykonawcami reformy gregoriańskiej byli zwłaszcza mnisi związani z kongregacją Cluny; spośród nich wywodzili się doradcy, a nawet sami papieże reformatorzy z Grzegorzem VII, od którego imienia nadano nazwę reformie.
32 4 32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:10:06+01:00
Znaczenie miało takie iż wprowadzono celibat księży oraz zlikwidowanie ingerencji władz świeckich w obsadę stanowisk kościelnych. Generalnie celem reformy gregoriańskiej było uwolnienie Kościoła spod władzy świeckiej i jego scentralizowanie wokół papieża.
13 2 13
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T11:17:33+01:00
Reforma gregorianska miala takie znaczenie dla kosciola ze wprowadzony zostal celibat dla ksiezy,oraz zlikwidowanie ingerencji władz świeckich w obsadę stanowisk kościelnych . Kosciol zostal uwolniony spod władzy świeckiej i jego scentralizowanie wokół papieża.
22 4 22