Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?

3

Odpowiedzi

2010-03-07T11:08:23+01:00
1/2x+1/3x+6=x
3/6x+2/6x-x=-6
1/6x=-6/:(-1/6)
x=36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:10:53+01:00
1/2x+1/3x+6=x
6=x-5/6x
6=1/6x
x=36
obecnych jest 36 studentów
2010-03-07T11:11:55+01:00
X=liczba studentów
1/2x+1/3x+6=x
3/6x+2/6x-x=-6
-1/6x=-6/:-1/6
x=36