Zadanie z tematu : Zastosowanie układów równań w rozwiązywaniu zadań tekstowych.

Przed trzema laty Olek był trzy razy starszy od Bolka, a za cztery lata Bolek będzie dwa razy młodszy od Olka. Ile obecnie lat ma Olek, a ile Bolek ?

Proszę o DANE :)

z góry dziękuje :)

2

Odpowiedzi

2010-03-07T11:20:42+01:00
X-wiek Olka
y-wiek Bolka
{x-3=3(y-3)
x+4=2(y+4)
{x-3=3y-9
x+4=2y+8
{x=3y-6
3y-6-2y=4
{x=3y-6
y=10
{x=3*10-6
y=10
{x=24
y=10
Olek ma 24 lata
Bolek ma 10 lat

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:27:59+01:00
X- wiek Olka teraz
x-3 - wiek Olka 3 lata temu
x+4 - wiek Olka za 4 lata
y - wiek bolka teraz
y-3 - wiek bolka 3 lata temu
y+4 - wiek bolka za 4 lata

x-3=3(y-3)
x+4=2(y+4)

x-3=3y-9
x+4=2y+8

x=3y-6
3y-6-2y=4

x=3y-6
y=10

x=3*10-6
y=10

x=24 - wiek Olka
y=10 - wiek Bolka

:)
1 5 1