Odpowiedzi

2010-03-07T11:11:07+01:00
Za 8kg gruszek zapłacono 20zł.Ile kilogramów takich gruszek mozna kupić za 12.50zł?
8kg-20zł
x kg-12,50
x=(12,50*8)/20=5
odp za 12,50 można kupić 5kg gruszek

w 10 kg wody morskiej jest 22dag soli. ile wazy sól w 85kg wody morskiej?
10kg-22dag
85kg-x dag
x=(85*22)/10=1870/10=187
sól waży 187dag
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:11:26+01:00
8 = 20
x = 12,50

20x=100/:20
x= 5
Odp. 5 kg.


10 = 22
85 = x
10x = 1870/:10
x=187

odp: Sól w 85kg wody waży 187 dag.

proszęę :)
2010-03-07T11:12:19+01:00
8kg------20zł
x-------12,50zł
x=8*12,5/20
x=5
odp 5kg

10kg------22 dag
85 kg-----x

x=85*22/10=187 dag