Pokój ma kształt prostokąta o bokach 4,5 cm i 3,8 cm.Pani jOanna ma zamiar wyłożyć podłogę prostokątnymi panelami o wymiarach 1285mm i 191 mm. jeden metr kwadratowy paneli kosztuje 35 zł. Ile sztuk paneli musi kupić,jeśli chce mieć zapas równy 5% powierzchni pokoju?Ile pani Joanna zapłaci za panele?

2

Odpowiedzi

2010-03-07T11:30:22+01:00
P= a*b
P= 4,5m*3,8m=17,1m2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:30:24+01:00
Pokój ma kształt prostokąta o bokach 4,5 cm i 3,8 cm.Pani jOanna ma zamiar wyłożyć podłogę
prostokątnymi panelami o wymiarach 1285mm i 191 mm. jeden metr kwadratowy paneli kosztuje 35 zł. Ile sztuk paneli musi kupić,jeśli chce mieć zapas równy 5% powierzchni pokoju?Ile pani Joanna zapłaci za panele?
a = 4,5 m
b = 3,8 m

x= 1285 mm= 1,285 m
y = 191 mm = 0,191 m
35zł/1m²

Sz = ? - ilość szt. paneli

1. Obliczam powierzchnię pokoju
P1 = a*b
P1 = 4,5m *3,8 m
P1 = 17,1 m²
2. Obliczam powierzhcnię 1 paneli
P2 = x*y
P2 = 1,285 m*0,191 m
P2 = 0,235435 m²
3. Obliczam ilość m² panali do wyłożenia podłogi
P1 : P2= 17,1m² : 0,235435 m²
P1 : P2 = 72,63 m² paneli
4. Obliczam paneli z zapasem 5%
72,63m²*1,05 = 76,26 m²

5.Obliczam koszt paneli
K = 76,26 m²*35 zł/1m²
K = 2669,1 zł
6. Obliczam ilość sztuk paneli
Sz = 76,26 m² : 0,235435 m²/1 szt
Sz = 323,9 szt
Sz = 324 szt paneli

Odp. Pani Joanna musi kupić 324 szt paneli.
Za panele zapłaci 2669,10 zł

2 4 2