Odpowiedzi

2010-03-07T11:18:34+01:00
Bok kwadratu
36:4=9cm
Szerokość prostokąta
1/3*9=3cm
Drugi bok prostokąta
36:3=12cm
Ob prostokąta
2*12+2*3=24+6=30cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:21:12+01:00
Obliczamy długość boku kwadratu
a kwadrat=36cm2
a=6cm
szerokość prostokąta jest równa jednej trzeciej boku kwadratu więc
b=1\3*6cm
b=2cm

pole prostokąta jest równe 36cm2 więc
a*b=36cm2
a*2cm=36cm2
a=18cm
obwód prostokąta - 2a +2b
Ob=2*18cm + 2*2cm
Ob=36cm + 4cm
Ob=40cm
1 5 1