W stawie pana Ludwika pływają grube ryby, a także płotki i leszcze.Grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb, a płotki-80% pozostałych.Leszczy w tym stawie jest 38.Ile grubych ryb pływa w tym stawie?

za zrobienie zadania bardzo dziękuje:):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:14:56+01:00
5% -grube ryby
100%-5%=95% - płotki i leszcze
leszczy jest 38

80% pozostałych ryby(płotki)
czyli 80% z tych 95% wszystkich ryb
czyli 38 leszczy to 20% pozostałych ryb, co daje
38=20
x=100%

x=190 tyle jest pozostałych ryb czyli
38 leszczy i 152 płotki

190 to 95% wszystkich ryb,
grubych jest 5% więc

190=95%
x=5%

x=10

Odp. Grubych ryb jest 10.
7 3 7
2010-03-07T11:26:17+01:00
X wszystkie ryby
5%x Grube ryby
38 leszczy
95%x pozostałe ryby
80%* (95*x) płotki

80%*95%x+5%x+38=100%x
80\100*95\100x+5\100x+38+100\100 x
760\1000x+5\100x+38=1x /*1000
760\1000x*1000+5\100x*1000+38*1000=1x*1000
760x+50x+38000=1000x
760x=50x-1000x=-38000
-190x=-38000/:(-190)
x=200

Więc grubych ryb było 200*5% =10

odp. Grubych ryb było 10

* mnożenie
\ kreska ułamkowa ; )
11 3 11