Jola chce okleić pudełko kolorowym papierem. Pudełko ma kształt prostopadłościanu, którego podstawa jest kwadrat. Krawędź podstawy ma długość 15 cm, a wysokość ma długość 20 cm. Na dodatkowe zakładki należy doliczyć 100 cm ² papieru. Oblicz, ile papieru zużyje Jola do oklejenia pudełka.
______________________________________________________________________
Pan Nowak maluje pokój córki. Wymiary pokoju: 3m x 4m x 2,5 m. Na pomalowanie ścian chce kupić żółtą farbę, której 1 litr wystarcza na 12 m² powierzchni. Okno i drzwi zajmują 3,1 m². Oblicz, ile litrów puszek farby powinien kupić pan Nowak, aby pomalować pokój.

2

Odpowiedzi

2010-03-07T11:28:43+01:00
1)
Pc=2Pp+Pb
Pc=2*15*15+4*15*20
Pc=450+1200
Pc=1650

1650+100=1750cm²(tyle papieru zużyje)

2)
Pc=2(3*4+3*2,5+4*2,5)=
=2*(12+7,5+10)=
=2*29,5=
=59m²

59-3,1=55,9m²(powierzchnia do pomalowanuia)

12m²----------1 puszka
55,9m²-----------x puszek

x=55,9/12
x≈4,66(trzeba kupić 5 puszek farby)
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:36:39+01:00
Pole powierzchni prostopadłościanu to pole powierzchni bocznej + 2* pole podstawy

P=4a *b + 2* a kwadrat
P=4*15*20 + 2*15 do kwadratu
P=1200cm2 + 450cm2
P=1650cm2
dodajemy jeszcze 100cm2 na zakładki i razem otrzymujemy 1750cm2
odp: na oklejenie pudełka jola zużyje 1750cm2

zad2
obliczamy pole powierzchni boznej pokoju
P=2*(3*2,5) + 2(4*2,5)
P=15m2 + 20m2
P=35m2
odejmujemy 3,1m2 na okna i drzwi i otrzymujemy 31,9m2
1 litr farby starcza na pomalowanie 12m2 więc
31,9 : 12 = 2,65 litra
3 4 3