Odpowiedzi

2010-03-07T11:31:19+01:00
Te dwie początkowe liczby to 16 i 14

(16 + 14) : 2 = 30 : 2 = 15

14-2 = 12
16 :2 = 8
(12 + 8) : 2 = 20 : 2 = 10

początkowe liczby to 16 i 14
2010-03-07T11:32:25+01:00
X i y liczby

x+y/2=15
x-2+1/2y/2=10

mamy uklad rownan

x+y=30
x-2+1/2y=20

x=30-y
30-y-2+1/2y=20
-1/2y=-8
y=16
x=30-16=14

liczby to 16 i 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:32:38+01:00
Układ równań:

(a+b)/2 = 15 / *2
(a-2+0,5b)/2 = 10 / *2

a+b=30
a+0,5b-2=20

a=30-b
30-b+0,5b-2=20
-0,5b=-8 / *(-10)
5b=80 / :5
b=16

a=30-16
a=14

Te liczby to 14 i 16