Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:41:05+01:00
Cp=(Ms/Mr)*100% Ms=(Cp*Mr)/100%
Mr= 300g Ms=(20%*300g)/100%
Cp=20% Ms =60g
Ms=60g


Mr2= 200g
Ms2=60g
Cp2=(60g/200g)*100%
Cp2= 30%

Stężenie roztworu po odparowaniu 100g rozpuszczalnika będzie wynosiło 30%.
1 5 1
2010-03-07T11:43:21+01:00
Mr1 - 300g
mr2 - 300g - 100g = 200g
Cp1 - 20%
ms - ?
Cp2 - ? - szukane

ms = (Cp1 * mr1)/100% = (20% * 300g )/100% = 60 g

Cp2 = (ms/mr2) * 100% = 60g/200g * 100 % = 30 %

Odp: Stężenie procentowe tego roztworu będzie wynosić 30 %.
1 5 1