Uczniowie przeprowadzili ankietę dotyczącą ulubionych naleśników.Każdy udzielił tylko jednej odpowiedzi.Wszystkich odpowiedzi było 60.Okazało się że:
25% uczniów lubi naleśniki z serem,
50% uczniów lubi naleśniki z mięsem,
20% uczniów lubi naleśniki z owocami,
Pozostali uczniowie nie lubią naleśników.
Oblicz,ilu uczniów biorących udział w ankiecie nie lubi naleśników,a ilu najbardziej lubi naleśniki z owocami

3

Odpowiedzi

2010-03-07T11:50:56+01:00
25 % *60=15
50%*60=30
20%*60=12
12+30+15=57
3 Uczniów nie lubi naleśników.
12 uczniów lubi naleśniki z owocami
1 5 1
2010-03-07T11:52:52+01:00
Razem uczniów-60
nalesniki z owocami-20%
rozwiązanie- 60-100%
x-20%
x=60x20/100=120/100=12
nie lubi naleśników-5%
60-100%
x-5%
x==60x5/100=300/100=3
Odp.uczniów nie lubiących naleśników było 3,a lubiących naleśniki z owocami 12.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T11:54:34+01:00
60 uczniów brało udział w ankiecie i każdy udzielił tylko jednej odpowiedzi
25%- nalesniki z serem a więc 25%*60=15 osób
50%- nalesniki z mięsem a więc 50%*60=30 osób
20%- nalesniki z owocami a więc 20%*60=12 osób
60 - 57= 3 3 - uczniowie ktorzy nie lubia nalesnikow
Najbardziej lubi 12 uczniow nalesniki z owocami
;)
1 5 1