Akwarium ma kształt prostopadłościanu. Wysokość akwarium jest równa krótszej krawędzi podstawy. Ile litrów wody mieści się w akwarium, jeżeli dłuższa krawędź podstawy jest równa 60cm i jest 2,5 razy dłuższa od krótszej krawędzi. Oblicz pole powierzchni akwarium.

2

Odpowiedzi

2010-03-07T12:04:57+01:00
A=60cm=6dm
b*2,5=60 czyli b=24cm=2,4dm
b=h=24cm=2,4dm
Obj=a*b*h=6*2,4*2,4=34,56dm^3=34,56litra
Pole powierzchni:
2*b*h=2*24*24=1152cm^2
2*a*h=2*24*60=2880cm^2
a*b=24*60=1440cm^2
P=1152+2880+1440=5472cm^2
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:16:16+01:00
A=60 cm
b=60/2,5=24 cm
h=b=24 cm
V=a*b*h
V=60*24*24
V=34 560cm³
1l=1 000cm³
34 560: 1 000=34,56 l

Pp=60*24=1440 cm²
Pb1=24*24=576cm²
Pb2=60*24=1440cm²
Pc=2*1440+2*576+2*1440=2880+1152+2880=6912cm²
2 3 2