Na forum internetowym ,,Sami sobie" wpisało się 120tysiecy osób.Twórca forum prześledził , że uczestników tego forum mozna podzielic na nudziarzy i fantastyków , przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej.Ilu nudziarzy , a ilu fantastyków zapisanych jest na tym forum ?

3

Odpowiedzi

2010-03-07T11:55:23+01:00
Na forum internetowym ,,Sami sobie" wpisało się 120tysiecy osób.Twórca forum prześledził , że uczestników tego forum mozna podzielic na nudziarzy i fantastyków , przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej.Ilu nudziarzy , a ilu fantastyków zapisanych jest na tym forum ?

x- fanatycy
5x- nudziarzy

x+5x=120000
6x=120000
x=20000 tyle jest fanatyków
5x=5*20000=100000 tyle jest nudziarzy
2010-03-07T11:57:06+01:00
X - ilość fantastów
5x - ilość nudziarzy
x + 5x = 120000
6x = 120000
x = 120000/6 = 20000
5x = 5 razy 20000 = 100000
odp
nudziarzy jest 100000 , a fantastów 20000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:09:19+01:00
Dane: Ilosc uzytkownikow. Oblicz: Ilosc nudziarzy i fantastykow.

Ukladamy rownanie:

x - 1/6 pelnej grupy

5/6+1/6 = Cala grupa (120 000 osob)

5x + x = 120 000
6x = 120 000 |:6

x = 20 000 |<---- Ilosc fantastykow.

5x = 5*20 000
5x = 100 000 |<---- Ilosc nudziarzy. Skoro tych pierwszych jest 5 razy wiecej to nudziarzy jest 100 000.


Odpowiedz: Ilosc nudziarzy na forum wynosi 100 000, a ilosc fantastykow jest rowna 20 000.

P.S. Zobacz w odpowiedzi z tylu zbioru zadan/podrecznika. Bym zapomnial przeczytaj dokladnie tresc zadania mi sie wydaje ze faNATykow a nie faNTAStykow. Moze sie myle co do tego. :P
Pozdrawiam, Crazy. :)