W trójkącie prostokątnym jeden z kątów ostrych ma 30 stopni. Oblicz obwód tego trójkąta, jeśli :
a) krótsza przyprostokątna ma długość 2,
b) dłuższa przyprostokątna ma długość 2,
c) przeciwprostokątna ma długość 2.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:02:25+01:00
A) a=2
2a=4
a√3=2√3
Obw=2+4+2√3
Obw=6+2√3
Obw=2(3+√3)

b)a√3=2
a=2/√3
a=2√3/3
2a=4√3/3
Obw=2+2√3/3+4√3/3
Obw=6√3/3+2
Obw=2(3√3/3+1)

c)2a=2
a=1
a√3=√3
Obw=2+1+√3
Obw=3+√3


liczę na naj;);)
2010-03-07T12:06:33+01:00
Jeden z katow ma 30 st. drugi 60st. a trzeci jest katem prostym 90st. Wiec oznaczenia trojkata prostokatnego sa nastepujace.: Przy kacie 30st. = a pierwiastek z 3 kat 60 st. a przeciwprostokatna 2a
Rozwiazanie. :
a)4+2+2 pierwiastki z 3 = 6+2pierwiastki z 3
b)
c)2+1+1pierwiastek z trzech=3+1pierwiastek z 3