Proszę o rozwiązanie zadania z matematyki. Z góry dziękuję.
Zadanie 1.
Zaprawę gipsową przygotowuje się zgodnie z instrukcją zamieszczoną na opakowaniu gipsu " stosunek wagowy gipsu do wody powinien wynosić 1:0,5, Ile trzeba użyć gipsu, żeby otrzymać 3 kg zaprawy? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:00:33+01:00
1:0,5

x+0,5x= 3y
1,5x=3y |:1,5
x=2

0,5x= 1

2kg gipsu +1 kg wody = 3 kg zaprawy
1 5 1
2010-03-07T12:02:13+01:00
1/1,5 *3=3/1,5=2kg-waga gipsu

1 5 1