Bilet na przedstawienie kosztuje 4 zł dla osoby dorosłej, a 1 zł dla dziecka. Jeśli na sali dzieci jest dwa razy tyle co dorosłych, a kasa zebrała 768zł, to ile dzieci i ilu dorosłych ogląda to przedstawienie? Proszę o napisanie każdego działania wykonywanego w tym zadaniu ( to jest zadanie 26 ze strony 192 podręcznika Matematyka 2001).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:06:07+01:00
X+ x2=768
3x=768
768:3=256
x=256

2x=256x2=512
14 1 14
2010-03-07T12:10:29+01:00
X dorosli
2x-dzieci

4x+1*2x=768
6x=768
x=128 dorosli


2*128=256 dzieci


sprawdzenie: 4*128=512
1*256=256
512+256=768
20 5 20