Podręcznik Gimnazjum
Zad. 8/177
Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania

a) Średnia arytmetyczna liczby x i liczby o 7 większej od x wynosi 20.

b)Średnia arytmetyczna trzech liczb: liczby y, trzykrotności liczby y i liczby o 10 większej od y wynosi 16.


Proszę o rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:08:11+01:00
A) ( x + x + 7 ) : 2 = 20
(2x + 7) : 2 = 20
x + 3,5 = 20
x= 20 - 3,5
x= 16,5

b) (y+3y + y + 10 ) * 3 = 16
(5y + 10):3=16/*3
5y + 10 = 48
5y = 48 - 10
5y = 38/:5
y = 7,6
9 4 9
2010-03-07T12:08:41+01:00
Zad. 8/177
Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania

a) Średnia arytmetyczna liczby x i liczby o 7 większej od x wynosi 20.
[x + (x +7)] :2 = 20 /*2
( x + x + 7 ) = 40
2x + 7 = 40
2x = 40 -7
2x = 33
x = 33/2
x = 16,5

b)Średnia arytmetyczna trzech liczb: liczby y, trzykrotności liczby y i liczby o 10 większej od y wynosi 16.

(y + 3y + y +10 ): 3 = 16 /*3
5y + 10 = 48
5y = 48 -10
5y = 38
y = 38/5
y = 7,6
5 5 5
2010-03-07T12:12:38+01:00
A) x+(x+7)/2=20
2x+7=40
2x=33
x=16,5

b)[y+3y+y+10]/3=16
5y+10=48
5y=38
y=7,6
5 5 5