Ojciec jest 5 razy cięższy od syna i 8 razy cięższy o córki. Razem z matką, ważącą 54kg, cała rodzina waży 160kg. Ile waży ojciec, ile - syn, a ile - córka. Proszę o napisanie każdego wykonanego działanie potrzebnego do wykonania tego zadania ( to jest zadanie 27 ze strony 192 podręcznika Matematyka 2001 dla klasy 1 gimnazjum).

2

Odpowiedzi

2010-03-07T12:13:46+01:00
X - waga syna
y - waga córki
z- wiek ojca
z = 5x=8y

5x=8y
x+y+8y+54=160

x= 1,6y
1,6y+9y=106
y = 10
x=16

160=54+16+10+z
z=160-80=80

Odp. Tata waży 80kg, córka 10kg, a syn 16 kg
66 1 66
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:27:45+01:00
X- waga ojca
y- waga syna
z- waga córki
54kg - waga matki
160kg - waga całej rodziny

x=5y x=8z
8z=x /:8
z=x/8
z=5y/8

y+z+x+54=160/-54
z+y+x=106
5y/8+y+5y=106
5y/8+6y=106 /*8
5y+48y=848
53y=848 /:53
y= 16 kg waga syna

5y=x
5*16=x
x=80 kg waga ojca

8z=x
8z=80 /:8
z=10 kg waga córki

odp.Waga ojca wynosi 80kg, syna 16kg, a córki 10kg.


32 4 32