Odpowiedzi

2010-03-07T12:39:23+01:00
A-zahamowanie wzrostu,zapalenie spojówek,rogowacenie skóry/występuje w ;tran,jaja oleje rybne,mleko,sery.
B1-zapalenie nerwu,niedowład/występuje w;drożdże,zboża,razowy chleb,mięso,wątroba.rośliny strączkowe.
B2-zahamowanie wzrostu,choroby jamy ustnej,łojotok,szorstkość skóry.
B6-zaburzenia przemiany/fasola,kiełki pszenicy,jaja.
B12-anemia,zaburzenia wzrostu,uszkodzenie nerwów/wątroba,nerki,mięso,mleko,jaja.
KWAS FOLIOWY-anemia,zaburzenia przewodu pokarmowego,wypadanie włosów,martwica w mięśniach/zielone jarzyny,drożdże,wątroba.
C-pękanie nacz.krwionośnych,zaburzenia wapnienia kości/owoce
D-zahamowanie wzrostu,krzywica /tran,masło,jaja.
E-zaburzenia procesów rozrodczych,dystrofia mięśni/ oleje jadalne,sałata,kiełki przenicy,kukurydza,warzywa.
2010-03-07T12:44:19+01:00
A, B1, B2, B6, kwas foliowy, B12, C, D, E.

A
źródło: wątroba, mleko, żółtka jaj, szpinak, marchew, pomidory
dzienne zapotrzebowanie: 1mg
Skutki niedoboru: zaburzenia widzenia, szczególnie o zmroku; wysychanie spojówek; złuszczenie się skóry

B1
źródło:drożdże, ziarna zbóż, fasola, orzechy
dzienne zapotrzebowanie: 2mg
Skutki niedoboru: mrowienie i zanik czucia; osłabienie mięśnia sercowego

B2
źródło: drożdże, ziarna i kiełki zbóż, mleko jaja
dzienne zapotrzebowanie: 2,6mg
Skutki niedoboru:zapalenia skóry; zapalenie języka; pękanie warg; łysienie

B6
źródło:drób, ryby, mleko, ziarna zbóż, banany, groszek
dzienne zapotrzebowanie: 2,4mg
Skutki niedoboru:objawy niedoboru rzadkie; zmiany skórnei niedokrwistość

kwas foliowy
źródło: drożdże, zielone warzywa liściowe, jaja, mleko, mięso
dzienne zapotrzebowanie: 0,3mg
Skutki niedoboru: niedokrwistość

B12
źródło: mięso,ryby, mleko, jaja
dzienne zapotrzebowanie: 0,003mg
Skutki niedoboru: niedokrwistość; częstą przyczyną niedoboru jest zaburzone wchłanianie tej witaminy

C
źródło: świeże owoce cytrusowe, czarne porzeczki, jarzyny (kapusta, ziemniaki, pomidory)
dzienne zapotrzebowanie: 60mg
Skutki niedoboru: szkorbut; powolne gojenie się ran; zapalenie dziąseł; kruchość naczyń krwionośnych

D
źródło: wątroba, żółtka jaj, tłuste mleko, tran; powstaje w skórze pod wpływem promieni ultrafioletowych
dzienne zapotrzebowanie: 0,01
Skutki niedoboru: nieprawidłowe zrastanie się kości; krzywica u dzieci; rozmiękczenie kości u dorosłych

E
źródło: oleje roślinne, orzechy, wątroba, jaja, ryby
Dzienne zapotrzebowanie: 10mg
Objawy niedoboru: zaburzenia wzrostu; zaburzenia ukrwienia narządów

Mam nadzieję że pomogłam :)
1 5 1