Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:29:59+01:00
2zł x szt.
5zł y szt.
1zł 1 szt.

x+y+1=41
2x+5y+1=150

x=41-1-y
x=40-y

2(40-y)+5y+1=150
80-2y+5y+1=150
3y=150-80-1
3y=69
y=23
x=40-y=40-23=17

y=23 szt.
x=17 szt.
1zł=1szt.

Spr.
x+y+1=23+17+1=41

Odp.
Monet dwuzłotowych było 17 szt., a pięciozłotowych 23 szt.
pozdrawiam:)





1 5 1
2010-03-07T12:32:43+01:00
X - monety 2 zł
40 - x - monety 5 zł

2x + 5 (40-x) = 149
2x+200-5x=149
-3x=-51/(-3)
x=17
40-17=23
Odp. Było 17 monet 2 zł i 23 monety 5 zł.
1 5 1