Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:39:09+01:00
X-oszczędności w PKO
y-oszczędności w Kasie Koleżeńskiej
x+y=10 000zł
x=10 000zł-y

8%x+5%y=674zł
0,08x+0,05y=674zł
0,08*(10000-y)+0,05y=674zł
800-0,08y+0,05y=674zł
-0,03y=674-800
-0,03y=-126/:(-0,03)
y=4200zł-oszczędności w Kasie Koleżeńskiej

x=10000-4200
x=5800-oszczędności w PKO
spr.
8%x+5%y=674zł
0,08x+0,05y=674zł
0,08*5800+0,05*4200=674zł
464zł+210zł=674zł
674zł=674zł
L=P
odp.student w PKO złożył 5800zł,a w Kasie Koleżeńskiej 4200zł
2010-03-07T12:53:58+01:00
X-kwota założona na koncie PKO
10000-x - kwota założona w Kasie Koleżeńskiej

0,08x + 0,05 (10000-x)=674
0,08x +500 -0,05=674
0,03x=174
x=5800(zł)
PKO 5800zł
Kasa Koleżeńska 4200zł