Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:30:08+01:00
Na bardzo nudnym wykladzie polowa studentow drzemie,a jedna trzecia rozwiazuje krzyzowki.wsrod pozostalych szesciu sluchaczy piec czyta ksiazke a jedna osoba pilnie notuje.Ilu stodentow jest obecnych na wykladzie??

x - grupa studentów
(1/2)x - drzemie
(1/3)x - rozwiązuje krzyżówki
6 (1notujący+5czytających książkę)

(1/2)x+(1/3)x+6=x /*6
3x+2x+36=6x
5x+36=6x /-5x
36=x

grupa studentów liczy 36 osób
188 4 188
dobra odpowiedz tyle że powinno być //*6 ale to szczególik
2010-03-07T12:30:23+01:00
X- wszyscy
1/2 x - drzemie
1/3 x - rozwiązuje krzyżówki
6 - reszta
1/2 x + 1/3 x + 6 = x
5/6 x + 6 = x
x-5/6 x = 6
1/6 x = 6
x = 36
Było 36 studentów.
183 4 183
2010-03-07T12:39:50+01:00
X - liczba studentów
1/2x - drzemie
1/3x - rozwiązuje krzyżówki
5 - czyta książki
1 - notuje

1/2x + 1/3x + 5 + 1 = x
6 = x - 1/2x - 1/3x
6 = 1/2x - 1/3x
6 = 3/6x - 2/6x
6 = 1/6x / *6
36 = x

Odp.: Wszystkich studentów jest 36. ;]
60 4 60