Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:42:07+01:00
Wycinka lasów tropikalnych powoduje ocieplanie sie klimatu. im mniej drzew na świecie tym więcej zanieczyszczeń w powietrzu. wiele zwierząt i roślin istnieje tylko w lasach tropikalnych więc je wytniemy zaginą na zawsze.
2010-03-07T15:10:37+01:00
Rośliny pochłaniają dwutlenek węgla i wbudowują go w siebie. Podczas wycinania roślin znajdujacy sie w nich dwutlenek wegla trafia do atmosfery.Rezultatem masowego wycinania lasów jest też pustynnienie terenów i zaburzenie gospodarki wodą. Na wylesionych gruntach woda spływa bez przeszkód unosząc ze sobą bryły ziemi i powodując osuwanie się terenu przez co gina rzadkie rosliny i zwierzeta.Uboga gleba lasów tropikalnych nie nadaje się do celów rolniczych i hodowlanych.