Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:46:43+01:00
Wiek córki=x
wiek mamy=20x
wiek babci=20x+20
x+20x+20x+20=102
41x=82
x=2
córka ma 2 lata, mama 40lat, a babcia 60
2010-03-07T12:48:58+01:00
X-wiek babci
y-wiek wnuczki
z-wiek mamy

z+20=x
x+y+z=102
20y=z

20y+20=x
20y+20+y+20y=102
z=20y

x=20y+20
61y=102/:61
z=20y

x=40+20
y=2
z=40

x=60
y=2
z=40
babcia ma 60lat, mama 40 lat, a córka 2 lata
2010-03-07T12:50:46+01:00
102 - razem
córka - x
mama - x×20
babcia - (x×20)+20

x+x×20+(x×20)+20=102
x+x×20+20x+20=102
41x+20=102 / -20
41x=82/:41
x=2

córka - 2
mama: 2×20=40
babcia - (2×20)+20=40+20=60

2+40+60=102

Odp. Córka ma 2 latka, mama 40 lat, a babcia 60.