Sprawdź czy trójkąt o danych długościach boków jest prostokątny, ostokątny czy rozwartokątny :
a) 2 cm, 3 cm, 4 cm
b) 30cm, 40 cm, 60 cm
c) 10 cm, 11 cm, 12 cm
Teraz mam twierdzenie odwrotne od twierdzenia pitagorasa.
Prosze o napisaniu obliczeń.
Z góry dziękuje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T12:51:39+01:00
A) rozwartokątny
b) rozwartokątny
c) ostrokątny

Ja się skupiłam na konstruowaniu, ale jeśli potrzebne Ci są obliczenia, to:
a) 2²+3² ≠ 4²
4 + 9 ≠ 16
13 ≠ 16 - suma kwadratów boków jest mniejsza od kwadratu podstawy, więc jest to trójkąt rozwartokątny

b) 30² + 40² ≠ 60²
900 + 1600 ≠ 3600
2500 ≠ 3600 - patrz wyżej ;)

c) 10² + 11² ≠ 12²
100 + 121 ≠ 144
221 ≠ 144 - suma kwadratów boków jest większa od kwadratu podstawy, więc jest to trójkąt ostrokątny
10 4 10
2010-03-07T12:52:41+01:00
A)2*2+3*2=4*2
4+9=8
13=8cm rozwartokątny


b)30*2+40*2=60*2
900+800=3600
1700=3600cm rozwartokątny


c)10*2+11*2=12*2
100+121=144
221=144cm ostokątny
4 3 4