NA zaciskach doprowadzających prąd do żarówki zmierzono napięcie równe 8V. Jaki ładunek elektryczny przepłynął przez żarówkę, jeśli została dostarczona energia 400 J?


Wyznacz moc grzejnika elektrycznego, który w czasie 2h przetwarza na energię wewnętrzną 1,1kWh energii elektrycznej. Oblicz wartość natężenia prądu płynącego przez ten grzejnik, jeżeli napięcie zasilania wynosi 220V.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:10:05+01:00
Zad1
Dane:
U = 8 V
E = 400 J
W = U × I × t
ale
Q = I × t
czyli
W = U × Q
ale E = W
więc
E = U × Q
Q = E/U = 400 J / 8V = 50 C
Zad2
Dane:
t = 2 h
E = 1,1 [kWh]
U = 220 V
Rozw.:
E = W = P × t
P = E/t = 1,1 [kWh] / 2h = 0,55 kW
P = U × I
I = P/U = 550 W/220V = 2,5 A
1 5 1
2010-03-07T13:11:20+01:00
1.
U=8V
W=400J
q=?
--------------------------------
W=U*I*t ale I*t=q stąd W=U*q
q=W/U=400/8=50 [J/V=V*A*s/V=V*A=C]
2.
t=2h
W=1,1kWh
U=220V
P=?
I=?
-----------------------------------------------
W=P*t
P=W/t=1,1/2=0,55 [kWh/h=kW]
0,55kW=550W
P=U*I
I=P/U=550/220=2,5 [W/V=V*A/V=A]
1 5 1