Uwzględniając wspólne cechy typów zwiazków chemicznych, podziel podane niżej związki na 4 grupy oraz podaj nazwy związków:
KCl,Na₃PO₄,H₂O,HCl,Cu(OH)₂,ZnS,CaO,Mg(OH)₂,P₄O₁₀, H₃PO₄,SiO₂, NH₄Cl, H₂SO₄, K₂SO₃, FeO, FeS, N₂O₅, CaCO₃, CO₂, K₂O, NaOH, SO₃, Fe₂O₃, H₂S, KOH, PbI₂

2

Odpowiedzi

2010-03-07T13:03:18+01:00
Kwasy: HCl, H₃PO₄, H₂SO₄, H₂S
Zasady: Cu(OH)₂, Mg(OH)₂, NaOH, KOH
Sole: KCl, Na₃PO₄, ZnS, K₂SO₃, FeS, CaCO₃, PBl₂
Tlenki: H₂O, CaO, P₄O₁₀, SiO₂, FeO, N₂O₅, CO₂, K₂O, SO₃, Fe₂O₃

Jak coś ominęłam to sorry :)
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:20:09+01:00
Tlenki: H₂O, CaO, P₄O₁₀, SiO₂, FeO, N₂O₅, CO₂, K₂O, SO₃, Fe₂O₃
Kwasy: HCl, H₃PO₄, H₂SO₄, H₂S
Wodorotlenki: Cu(OH)₂, Mg(OH)₂, NaOH, KOH
Sole: KCl, Na₃PO₄, ZnS, NH₄Cl, K₂SO₃, FeS, CaCO₃, PbI₂

Tlenki: woda, tlenek wapnia, tlenek fosforu (V), tlenek krzemu, tlenek żelaza (II), tlenek azotu (V), tlenek węgla (IV), tlenek potasu, tlenek siarki (VI), tlenek żelaza (III);
Kwasy: solny (chlorowodorowy), fosforowy(V), siarkowy(VI), siarkowodorowy
Wodorotlenki: miedzi(II), magnezu, sodu, potasu
Sole: chlorek potasu, fosforan(V) sodu, siarczek cynku, chlorek amonu, siarczan (IV) potasu, siarczek żelaza (II), węglan wapnia, jodek ołowiu (II)

Pozdro ;)
13 5 13