Odpowiedzi

2010-03-07T12:58:04+01:00
Mieć węża w kieszeni - być skąpym

myśleć o niebieskich migdałach - myśleć o rzeczach nierealnych, myśleć o niczym; marzyć

słoń nadepnął komuś na ucho - ktoś nie ma słuchu muzycznego; nie rozróżnia tonów

siedzieć u kogoś w kieszeni - być zależnym materialnie od kogoś, być czyimś dłużnikiem

rzucać komuś kłody pod nogi - przeszkadzać komuś w czymś, utrudniać komuś życie, działanie

Mam nadzieję, że pomogłam! :*
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T13:01:27+01:00
Rzucac komus klody pod nogi-przeszkadzac komus w czyms
siedziec u kogos w kieszeni-czyli byc strachliwym
miec weza w kieszeni -czyl miec kogos kto wyciaga od ciebie rzeczy
słon nadepnol komus na ucho czyli ktos nie slyszy
myslec o niebieskich migdalach-myslec niewiadomo o czym
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:16:33+01:00
Rzucać komuś kłody pod nogi- celowo przeszkadza komuś, hamuje czyjeś działanie, utrudnia coś komuś: To ja tyle czasu na to poświęcam, a oni rzucają kłody pod nogi i każdą rzecz każą w nieskończoność poprawiać

siedzieć u kogoś w kieszeni- jest finansowo zależny od kogoś; tez jest jego dłużnikiem: Dopóki siedzę u nich w kieszeni, muszę robić co każą, ale kiedy wszystko spłacę, to się odegram.

ma węża w kieszeni- jest skąpy: Sądziłam, że dostanę jakieś wsparcie od stryja, ale ma węża w kieszeni i skończyło się na marzeniach

słoń nadepnął komuś na ucho- ktoś nie jest muzykalny, nie ma słuchu muzycznego: Chciałbym być muzykiem, ale słoń nadepnął mi na ucho

myśleć o niebieskich migdałach- być pogrążonym w marzeniach: na lekcjach nauczyciele ciągle mnie upominają żebym nie myślała o niebieskich migdałach, ale skupiła się na temacie.
rzucać komuś kłody pod nogi- celowo przeszkadza komuś, hamuje czyjeś działanie, utrudnia coś komuś: To ja tyle czasu na to poświęcam, a oni rzucają kłody pod nogi i każdą rzecz każą w nieskończoność poprawiać

siedzieć u kogoś w kieszeni- jest finansowo zależny od kogoś; tez jest jego dłużnikiem: Dopóki siedzę u nich w kieszeni, muszę robić co każą, ale kiedy wszystko spłacę, to się odegram.

ma węża w kieszeni- jest skąpy: Sądziłam, że dostanę jakieś wsparcie od stryja, ale ma węża w kieszeni