RÓWNANIA :
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim.Duży haczyk był o 7
groszy droższy od małego.Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł.Ile kosztował duży haczyk,a ile mały ?


ps . z tyłu książki pisze ,że ma wyjść : duży haczyk - 28 gr,a mały 21 gr ;)

POMOCY !

2

Odpowiedzi

2010-03-07T13:04:12+01:00
7gr=0,07zł
8x+6x-0,07*6=3,50
14x-0,42=3,50
14x=3,92
x=0,28
0,28-0,07=0,21zł
Odp: duży haczyk 0,28zł, a mały 0,21zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:11:08+01:00
X-duży haczyk /28gr
x-7-mały haczyk/28gr-7gr =21gr
8x+6*(x-7)=3,50
8x+6x-42 =3,50
14x=350+42
14x=392/:14
x=28
Odp:Mały haczyk kosztuje 21gr, a duży 28gr.
1 5 1